December 15, 2011

Erti kehidupan yang tak pernah kita tahu . . .

Aku rasa cukup sedia untuk menjadi dewasa..zaman kanak2 riang dan remaja sosialis sudah tamat..sekarang masa untuk ambil serius apa yang berlaku di sekeliling..bukan hanya rutin yang biasa macam bangun pagi , pergi sekolah , borak kosong , tidur .....zzzzZzz.....begitulah seharian yang biasa..tapi kadang ada juga kejutan yang tak di sangka aku..shhh...itulah baru secebis dari erti kehidupan yang aku belajar..selain dari itu aku sudah pelajari erti kesedihan apabila ibu bapa aku bercerai..masa tu pun aku masih kecil..baru darjah 6 masih hingus..taklah sedih mana pon..tapi bila dah besar macam nie aku baru rasa tempias nyaa..aku pon terpaksa terima hakikat bahawa kakak kesayangan aku telah kembali kepada Maha Esa..walaupun pada ketika itu aku dalam usaha untuk hadapi PMR..but aku masih boleh dapat straight A untuk semua subjek..kakak aku study kat Pahang..dia cuma demam panas sahaja pada masa tu..dia pastu call emak aku bagitau dia rasa sakit sangat rasa macam nak mati..ermmm...itulah sebab nyaa ibu aku tak boleh terima kenyataan..aku pon rasa macam suatu hari nanti kakak aku tu akan pulang dari Pahang..tapi mana mungkin kan ??..cukup dengan itu aku pula pelajari menggunakan rasa yang di kurniakan tuhan iaitu perasaan cinta..aku gagal pahami nyaa pada awal usia remaja..aku hanya menyakiti orang lain..berfoya-foya...kini hanya trauma yang aku terima...ermmm..kalau akku nak karang nie sampai tahun baru pon tak habis kan ?...ingatlah hidup ini bukan hanya kita sahaja yang mendiami nya..tetapi orang di sekeliling kita kita juga yang melengkapkan nyaa..kalau ada nyaa kawan mestilah ada musuh..kalau ada nyaa suka mestilah ada pula yang dengki...itu fitrah alam ini yang kita pelajari sebelum mata ini terpejam buat selama-lamanya..anggaplah pandangan orang lain terhadap kita sebagai pendorong kepada kita supaya menjadi lebih baik...biarlah kita berpijak di bumi yang nyata dan bukan 
berkhayal akan diri sendiri yang hanya di warnai oleh secebis nikmat yang sementara...PEACE !    

No comments:

Post a Comment